Elämäntapamuutokseni matka

Muutosmatka alkoi 2/2020

Minulla meni hermot kun olo oli tosi tukala, housut kiristää, paita ei näytä hyvälle, väsy painaa, jotakin on pielessä.

Tuohon aikaan sain juuri ADHD diagnoosin ja lääkityksen kokeiltavaksi. Ekaa kertaa elämässäni minulla oli hetki jolloin kerkesin kysymään itseltäni että mitä minulle kuuluu ja mistä minä tykkään, mitä haluan, kuka oikeastaan olen.

Päätin että muutan syömisiäni, lisään ruokaani hyviä juttuja, en karsi, vaan lisään. Ja lisään veden juontia. Päätin että haen ruokavaliota joka tekee minut pirteämmäksi ja jos samalla vaikka hoikistun niin se on vaan plussaa. Päätin että en laihduta. Muutoksia kun tein alkoi paino putoamaan, ensin pari kiloa sitten toiset ja sitten vielä lisää.

Parasta oli että oloni oli energinen ja isoin muutos mikä oli käynyt oli pääni sisällä. Olin armollinen itseäni kohtaan, en tuominnut en puhunut rumasti. Otin kuvia itsestäni ja mietin että ok, tehtävää on, mutta en kritisoinut. Vertasin viikottain  aikaisempaa kuvaa nykyiseen ja näin huomasin muutokset. Ikään kuin ulkoistin itseni tunteistani tämän asian kanssa. Päätin että nyt tehdään nainen hyvää meille🙂 nyt on aika jolloin teen hyvää itselleni.

Päätin -10kg:n kohdilla, että nyt on aika ottaa liikunta mukaan, ostin itselleni kotitreenit, otin kotisalin käyttöön ja tein itselleni salitreeniohjelman. Ei ole aikaa salille, ei jumppiin, mutta  kotona kerkiän, jos vaan haluan ja minähän halusin. Liikuin 6krt/vk

Paino alkoi tasaantumaan, halusin kuitenkin vielä enemmän kuin 10-14kg, pudotuksen. Karsin hh:t minimiin ja taas paino tippui aina -20kg pudotukseen saakka. Koin että kerran vauhdissa ollaan niin miksipä ei, liikuntaa olen alun jälkeen karsinut vähemmälle, että ei mene liian koville kroppa, huomasin että keho on vähän väsy, joten liika oli liikaa.

Mikä parasta, en missään kohti ole enää laihduttanut laihduttanut, olen vaan tehnyt muokkauksia. En ole missään vaiheessa miettinyt että vielä tästä ja vielä tuosta pois, vaan miettinyt että ok katsotaan mitä saadaan aikaan. Olen utelias matkallani jossa opin itsestäni kokoajan lisää❤

Mitä asia sinussa herättää? Oletko elämäntapamuutos matkalla? 

Kommentit