Millaista on olla aikuinen ADHD

Hei sinulle!

Otetaan vielä yksi näitä ennen ruoka juttuja :)
Minulla tarkastettiin eilen lääkitystä korkeammaksi, kun  vasteeni ei ollut riittävä. Näissä hurinoissa koitan kertoa teille millaista tämä on. Kysy ihmeessä jos jokin jää mietityttämään.

Eilen tein ruokaa, keitin riisiä, tein kanakastiketta ja wokkasin vihanneksia.eli aika perus toiminto. Kesken kaiken muistin, että ainiin opettajan lahjapussukka. Nappasin opettajalle tarkoitetut piparit käsiini, pörräsin keittiössä piparit käsissä ympyrää hetken, ennen kun ymmärsin laskea piparit pois käsistäni että saan kaapin oven auki ja mylläsin kaappia hetken. Tanssahtelin välissä. Muistin että ainiin ne wokvihannekset, kävin sekoittamassa niitä, puhelimeni oli taskussani ja se piippasi, puhelin oli kaivettava taskusta ja katsottava mitä tuli, viesti, siihen oli vastattava. Mieheni toi samaan aikaan minulle joulukortteja joita posti oli tuonut. Aloin kaivamaan kaapista teippiä että laitan ne seinälle. Ai niin se lahjapussukka opettajalle. Kokosin itseni, laskin joulukortit pöydälle ja otin vihannekset liedeltä, jotka kerkesi kärähtää. En saanut pussukkaa valmiiksi enkä kortteja seinälle.

Tuo kuvastaa hyvin kaikkea tekemistäni, kaikkeen ärsykkeeseen on vastattava heti, kun siivoan unohdun jonnekkin, koska huomaan että ai niin, meillä on tällainenkin ja unohdan mitä olin tekemässä ja siirryn jo seuraavaan asiaan. Saatan alkaa vaikka tutkimaan kalenteria kesken siivouksen. En kuule kaikkea mitä minulle sanotaan, vastaan kyllä sujuvasti, mutta en muista reagoineeni kysymykseen.

Minulla on ongelmia tarkkaavuuden kanssa, olen yliaktiivinen ja impulsiivinen. Ennen pärjäsin ihan hyvin, koska olin oppinut olemaan itseni kanssa, nyt minua ärsyttää nämä säätöni, koska olen lääkkeiden myötä huomannut miten voi olla ihan rauhassakin, kontrasti näin ollen on iso. Autolla ajo on aika haastavaa tällä hetkellä.

Minua stressaa tällä hetkellä, kun en ehdi edes kuulostelemaan mitä minulle kuuluu, kun ajatuksia tulee niin kamalasti liukuhihnalta että en kerkeä tarttua mihinkään. Kääntöpuoli on se että saan taaperon kanssa tosi kivoja leikkejä aikaan, koska minulla on todella hyvä mielikuvitus ja hulluilen ja reagoin välittömästi leikkikutsuihin. Mieheni sanoo että saan ruuhkan aikaan yksinään.

Sammakoiden päästely suusta on hankalaa kanssa ihmisten kanssa, minulta saattaa päästä jokin asia ulos ennen kuin kerkeän ajattelemaan sanomisiani. Tämän vuoksi yrittäjä aikoinani minulla oli varattu palaveriin max 1h, koska sen ajan sain hillittyä itseäni ja sain itseni sen aikaa keskittymään.

Vahvuutena sanon että on luova, mielikuvitus on hyvä, saa tehtyä montaa asiaa samaan aikaan, tällä hetkellä tosin aika tehottomasti mitään..

Kommentit