Vhh, lautasen siistiminen ja laihdutus

 Hei sinulle sinne.


Kamalan palkitsevaa ja hyvää mieltä tuottavaa on se kun keho muokkaantuu ja muovaantuu, ehkä jopa paino tippuu. Minun ruokavalio on ollut tosi salliva ilman mitään kieltolistoja tai rajoitteita, mutta olen tosiaan tehnyt vaihdantaa ja automaattisesti jättänyt jotakin pois. En varsinaisesti ole laihduttanut vaan minulla nyt on paino sillein siinä sivussa tippunut. Jotenkin kumminkin olen alkanut nauttimaan siitäkin kun se paino tippuu, en vieläkään laihduta, mutta lisään laihtumisen mahdollisuutta =). 

Vhh Remontointi ruokavaliossa

Tein tämmöisen ruokaremontin. Karsin nyt hetkeksi, joko joiksikin viikoiksi tai kuukaudeksi tai jotain, en vielä ole päättänyt, niin hiilihydraatit aika minimiin. Eli mitä teen: Karsin jauhot, sokerit, viljat, perunat,pastat, riisit, maissit, bataatit tämän tämmöiset pois ruokavaliosta. 

Korvaan pastan ja perunan kasviksilla ja syön laadukasta proteiinia, kuten kanaa, kalaa lihaa jne. Rasvoina käytän oliiviöljyä, en pelkää voita, mutta en sitä kovastikaan käytä, mutta ei se kielto listalla ole. Rasvaa nappaan ruokaan myös juustoista, sulatejuustoista jne. Marjoja ilman sokeria rahkan kanssa kyllä sallin itselleni, vaikka marjoissa hiilihydraatteja on aikaslailla paljon. 

Helppoja ruokia on: öljyä pannulle, kasviksia reilusti, jokin proteiini: kana, tonnikala, tms tms, pannulle vaan, sulatejuustoa pari rkl perään sekä mausteita ja se olikin siinä. Nopea helppo ja maistuva ruoka valmis. Maistuu myös muulle perheelle hätäruokana.

Stereotypiat vhh:sta, mitä karsia mitä ei

Monelle on tuttua vhh siitä että kamalasti voita ja pekonia sekä munia =) Voi joku niinkin tehdä, mutta itse lisään niitä kasviksia ja karsin niitä "huonoja" ensin meinasin että ottaisin niin tiukan linjan, mihin olen tottunut, että myös pavut, herneet, porkkana jne, pois, mutta en karsi niitä nyt tällä kertaa pois, ettei jää kovin suppeaksi nyt ruoka-aineet, toki en ehdoin tahdoin näitä joka aterialle lisää, mutta en niin ehdoton ole, etteikö niitä saisi olla lautasella... Sellainen fiksu karsiminen tällä kertaa, jätetään ne huonot pois ja annetaan hyvien olla sekä ne marjat, niitä en ole ikinä sallinut vhh:lla ollessani, mutta nyt sallin.

Pekonia vai ei

Pekoni ei ole kieltolistalla, se on hyvä silloin tällöin käytettynä, mutta ei joka päivä, siinä on aika tavalla suolaa. Kananmuna tulee olemaan minun lautasella nyt aika tuttu näky, joko ihan paistettuna, tai keitettynä tai sitten milloin milläkin tavalla valmistettuna, munakkaat on kovin helppoja.

Kaveri mukaan

Tämmöinen vhh juttu on paljon mukavampaa kun joku kaveri on mukana samassa veneessä, niinpä minä kysäsin minun erästä kaveria mukaan ja hän suostui kokeilemaan, niinpä minulla on kaveri samassa tilanteessa tällä hetkellä, eli karsii hiilareita ruokavaliosta pois. jee jee =) 

Palkinto

Tämä on palkitseva ruokavalio, koska tällä pääsee aika nopsaa ja suhteellisen helposti tuloksiin, kun vaan noudattaa tätä. Millaiset minun tavoitteet on, en ole sitä määritellyt, mutta kuhan nyt ollaan ja katsotaan. Itseasiassa saan mielihyvää tästä kaikesta suunnittelusta ja itseni rajoittamisesta =) Se kai se minun tavoite olikin.

Kivaa päivää sinulle, onko sinulla jokin tietty ruokavalio mitä noudatat?

Kommentit