Kuka täällä kirjoittaa?

Hei sinulle keskiviikkoon!

Päätin, että esittäydyn tässä kohtaa, koska olen huomannut, että blogini on saanut uusia lukijoita ja olenhan jo yli vuoden täällä kaikenlaista kirjoitellut. 

Olen ihan tavallinen perheenäiti, hieman yli kolmenkymmenen. Tällä hetkellä olen päivät kotona hoitamassa meidän taaperoa, joka on iältään 1v ja pian 11kk. Meillä on mieheni kanssa myös kaksi muuta lasta, toinen on yläkoulussa ja toinen aloitti juuri ala-asteen ensimmäisellä luokalla.

Työtaustaa 

Olen taloushallinnon ihmisiä, minulla oli oma yritys ennen, kuin aloitin kotiäitinä olemisen reilu vuosi sitten. Eli laitoin yritykseni kiinni ja rupesin keskittymään perheeseen, joka minulla onkin arvoissa korkealla. Taloushallinnon töitä olen tehnyt kauan, mutta ennen sitä minusta melkein tuli päihde-ja mielenterveys työntekijä, ennen kuin huomasin, ettei minusta ole sille alalle.

Parisuhteesta sananen

Olemme mieheni kanssa olleet tässä kuussa 17 vuotta yhdessä, joista 12vuotta naimisissa. Mieheni on nykyään reissuhommissa (ollut vuoden verran), eli hän on pääsääntöisesti ympäri Suomen ma-to ja loput päivistä kotona. Minä olen sellainen kaikesta innostuva ja kaikessa täysillä mukana oleva ja mies on se järki joka aina sanoo että mietitään vielä :) minä olen meidän kaasu ja mies se jarru:)

Kasvatusajatuksiani ja perheenä olosta

Olen blogannut ajatuksistani kasvatuksesta useammastakin aiheesta, jahka kerkiän niin aiheita on kyllä lisää. Noin yksi yhteen sanoisin että Rakkautta ja rajoja on se periaate, joita kannatamme miehen kanssa. Lapsemme ovat meille tärkeitä, mutta ei ainoa elämämme sisältö. Ajattelen niin että lapset ovat meillä lainassa, meidän tulee huolehtia itsestämme ja parisuhteesta kaiken tavan arjen keskellä, jotta se parisuhde siellä kantaa myös sitten, kun meidän lapset ovat niin isoja että muuttavat pois kotoa. 

Minä haluaisin paljon lapsia, vielä enemmän kuin nämä kolme, mutta saattaa olla että lapsilukumme ikävä kyllä jää tähän kolmeen. 

Meillä on ollut allergia juttuja, atoopista ihottumaa ja ADHD myöskin on ollut läsnä tässä arjessa, ne on sellaiset jotka vähän on lisänneet joitain asioita ja perehtymisiä tässä arjen pyörityksen keskellä, mutta kaikki nuo on hyvin hallinnassa ja eivät oikeastaan näyttäydy ulospäin ainakaan suuremmissamäärin.

Me tykätään viettää perheenä aikaa, rakastamme lautapelejä ja yhteisiä leffahetkiä. Perhe on meille tärkeä. Haluamme kasvattaa lapsistamme vahvoja, itse ajattelevia ja muita kunnioittavia, rehtejä ihmisiä.

Ruoka

Tämä on blogini yksi eniten kirjoittamiani aiheita, koska rakastan ruokalistojen tekoa ja kokkaamista. Leivon myös itse meille leivät (ihan tosi harvoin olemme ostoleivällä), teen ruuat itse, joskus toki on jotain spesiaaliakin. Tykkään suunnitella ja budjetoida ruokaan liittyviä asioita. Se on minulle mielekästä sanoisin jopa harrastusta. Arvostan hyvää ruokaa.

Miksi kirjoitan blogia?

Teen sen ihan huvin vuoksi, minusta on kivaa kirjoittaa ja jos voin antaa vinkkiä tai jakaa mielipiteitä asioista muiden kanssa, se on erityisen mukavaa. Arjessa vastaan tulee paljon haasteita, niin tykkään kirjoittaa sillein rehellisesti asioista ja arjesta sekä jakaa tätä positiivista ajatteluani kanssaihmisille. 

Miksi liikunta?

Minulla on aina ollut harrastuksia ja olen liikkunut, koska tykkään siitä. Nyt kun olen ollut täällä kotona yksin pyörittämässä tätä arkea, niin kaipasin jotain, millä tuulettaa päätä että jaksan olla hyvä äiti, vaimo ja ihan vaan minä. Siksi. Kaipasin siis jotain omaa, halusin voida hyvin, halusin mielekästä jaksamisen lisääjää ja se löytyi liikunnasta. Miksi kirjoitan siitäkin, niin siksi että voin jakaa siihenkin vinkkejä kotona harrastettavaan liikuntaan ja haluan näyttää että oikeasti kyllä siihen pystyy ja sinäkin voit, jos se on sinulle tärkeää. 

Periaatteitani

Yksi tärkeimmistä filosofioistani on se, että jokainen ihminen voi halutessaan rakentaa itselleen unelmiensa elämän, jos ei saa kaikkea mitä aina on halunnut, voi tehdä siitä elämästä mikä siinä on meneillään ja mitä on saanut, niin itselleen sopivan ja sellaisen elämän missä viihtyy. Mietin niin että jokaisella on omassa kädessään avaimet onneen, kaikilla on samat mahdollisuudet, jos ei muuten niin edes henkisesti, niin että voi hyvin siinä omassa elämässään ja siinä missä ikinä onkaan. 


Jos sinulla on jotakin vielä mielessä mitä haluaisit tietää, niin saa kysyä=)

Kommentit

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina:)