Annosten suurentaminen, miten kävi?

Hei sinulle sinne uuteen viikkoon.

Kerroin aikaisemmassa postauksessani että lisään ruoka-annoksiini kokoa. Kuinkas kävi?

No, muutoksen kun tein, niin määritin itselleni grammoina määrän, jonka aion syödä. Ensin oli vaikeuksia syödä niin suurina annokset, lisäilin niitä pikkuhiljaa. En ole vieläkään saanut kaikkea ruokaa grammoina siihen mihin ne meinaan. Aloin samantien syöttämään ruokapäiväkirjaan kaiken grammalleen, teen sen ennen kuin alan syömään, jotta mikään ei varmasti jää, ei edes se teelusikallinen oliiviöljyä salaattiin. Eli annos eteen, kuva annoksesta ja syöttämään ruokaa ruokapäiväkirjaan.

Kaloreina syömiseni on NYT 1400-1600 kcal. Eli mitähän ne ovat olleet ennen kuin suurensin, en viitsi edes ajatella, varmaan jotain 1000-1200 pintaan. Kerrottakoot myös sen siis, että perussairautena minulla on kilpirauhasenvajaatoiminta, se on ollut minulla jo n.7 vuotta ja siihen minulla on lääkityksenä Thyroxin. Eli elimistöni saattaa käydä vähän hitailla ilman sen kummempaa noin muutenkin.

Näin siis voi olla pielessä syömiset, vaikka niin meinaa että syö terveellisesti lautasmallin mukaan. Eli lautasmalli on hyvä, mutta silmät saattavat hämätä ruokaa myös alakanttiin, kuten minulla on selvästi käynyt. Minun desi myöskään ei ole fiksu mitta, koska minun desi on vajaa desi (pitääkö ruuan olla löyhästi vai pakattuna =) ).


No miten on käynyt jaksamiseni? Olen paljon energisempi, en ole enää niin äreä ja palaudun paremmin, eli lihakseni ei ole kokoajan vähän kipeinä ja keho vähän väsyn oloinen. Mutta myös painoni on pompsahtanut alaspäin tässä viikon aikana enemmän kuin aikaisemmin, jolloin söin vähemmän. Eli enempi on tällä kertaa vähempi.

Sellaisia, nyt vaan jatkan tällä, liikun ja syön hyvin, niin voin hyvin. Punnituksia en unohda, eli tarkkailen myös painoani, että ei ala menemään metsään. Elikkä, jos sinulla on omaa elämäntaparemonttia menossa, niin huomaathan että syöt oikeasti hyvin =) Ihmiskoe jatkuu täällä=)


Kommentit