Pieniä muutoksia ruuassa, laihduin 10 kg

Hei sinulle sinne =)

Kerroin jo instan puolella, että tein helmikuusta 2020 alkaen muutaman ihan pienen pienen muutoksen ruokavaliooni ja sen seurauksena minulta on lähtenyt tähän toukokuun puoleen väliin mennessä 10kg. Ajattelin että kerron sinullekin, mitä muutoksia tein.

Nyt minulla on siis enää vain pientä hienosäätöä, en ole laihduttanut siis ollenkaan, muutin vain muutamia juttuja syömisessäni. Mitä tein?
Aamupala ennen

Aamupalat. Aamupala on tärkeä! Aloin muuttamaan siinä sitä, että leipien/puuron tms, tilalle olen ottanut nyt kulhollisen maustamatonta jugurttia, johon toisinaan lisään myös pari rkl. maustamatonta rahkaa, lisään siihen pari rkl mysliä ja joitain hedelmiä, yleensä omenaa sekä kanelia ripaus.

Lounas. Syön lautasmallin mukaan, olen salaattiin lisännyt raejuustoa tai fetajuustoa tai sekä että. ja olen jättänyt ruisleivän pois tältä ruualta.

Välipala: tämän saatoin jättää väliin, mutta nykyään syön siinä maustamatontajugurttia, jossa on rkl. mysliä ja jotakin hedelmää. Tai myslipatukka ja kahvia. Tai saatan juoda proteiinipirtelön, smoothien tms. Joskun olen syönyt ihan vaikka pullan kahvin kanssa.
Iltaruoka nykyään ja ennen



Iltaruoka, olen tähän tehnyt saman lisäyksen kuin lounaaseen, eli raejuustoa ja/tai fetajuustoa, leivän olen jättänyt ruualta pois.

Iltapala on ollut vapaampi, olen syönyt leipää kasviksilla tai mitä milloinkin. Yksi ilta söin dippivihanneksia. Tässä myös ynnäilen mielessäni vähän päivän kaloreita, en tarkkaan, mutta pikkuisen ja jos minusta tuntuu että olen syönyt liian vähän, laitan leivän päälle, jossa siis salaattia ja muita päällisiä, niin n 1tl perus maustamatonta majoneesia =) Kuulostaa kummalta ehkä, mutta siitä saa hyvin kaloreita, jos ne on jäänyt vajaiksi.

En ole siis mitenkään laihduttanut tietoisesti. Tein vain muutaman muutoksen. Ja nyt päätin, että teen vielä joitain pieniä hienosäätöjä, mutta kiloja ei niin enää tarttisi kovastikkaan lähteä, mutta jos lähtee tällä systeemillä, niin sitten lähtee, mutta se ei ole päätavoitteeni, joskaan se sitä ei ole ollut alun alkujaankaan. Pienet muutokset näköjään tekee isoja muutoksia =)

Kommentit