Meidän päätös kouluun menosta

Hei sinulle tähän hienoon uuteen päivään siellä =)

 

Koulut avataan koululaisille taas torstaina 14.5. tältä tiedolta tuskin olet välttynyt?  Aiheuttaako/aiheuttiko se sinussa pohdintaa, vai menettekö ohjeistuksen mukaan?

 

Mites meneekö lapset kouluun vai jääkö loppu lukukaudeksi kotiin?

Me päädyimme sellaiseen ratkaisuun, että kesällä höllennyksiä on tehtävä. Lapsia ei voi pitää eristyksissä koko lomaa. MUTTA, nyt aukeaa koulut, miten käy, leviääkö korona niin että hujahtaa? Sitä en tiedä, tuskin kukaan tietää, mutta päätimme, että eskarimme on kotona loppulukukauden ja katsomme mihin tilanne kehkeytyy kun höllennyksiä on alettu tekemään.

 

Sen sijaan meidän teini menee kouluun. Tiedän, mikä ratkaisu se tämä on. Mutta, ennen kun ammutte alas kerron tähän johtaneet syyt: teini kaipaa niin kamalasti jo kodin ulkopuolista elämää ja kavereita, että menkööt, kävimme tästä pitkät keskustelut hänen kanssaan. Ihan yhtälailla minä voin sen saada käydessäni kaupassa tai apteekissa tai mies tuolla kun reissuhommissa kulkee. Meidän teini on aika tarkka muutenkin, että availee hihalla ovia ja pesee käsiään ja jos desiä on saatavilla, niin käyttää sitäkin käsiinsä. 

 

Eskari ikäisistä sananen

Toisin on eskarin kanssa, ne ovat hippaa, painivat ja muutenkin turvavälit nyt on aika häilyvä käsite tuon ikäisille =) Joka on ymmärrettävää. Tuon ikäiset koskevat kaikkeen, keinuvat, kiipeilevät, vaihtavat pipoja ja mähmäävät käsillään naamaansa, kaivavat nenäänsä ja sitä rataa. Ja kun heitä muistuttaa, niin sanovat "Ai niin, oho" ja se ainiin oho on jo liian myöhäistä... Tiedättehän. Siksi minimoidaan nyt, mutta jos on meille tullakseen, niin nyt se sitten tulkoot näin.

 

Päätöksistä

Tähän ei varmasti ole oikeaa, tai väärää vastausta, tähän ei ole hyvää tai huonoa, tähän on vaan punnitsemista ja pohtimista tarvitsevaa otetta ja jokainen tekee ratkaisut kaiken sen tiedon valossa mitä meille on annettu, oman perheen kannalta ja voimavaroista, lapsen edusta katsottuna. Tai näin minä tämän ajattelen. Kyllähän tämä mietityttää ja ajatuksia herättää, mutta näillä mennään etiäpäin niin kuin mummot lumihangessa konsanaan =)


Pelottaako tämä minua? No ei oikeastaan, en ole niinkään huolissani, olen varovaisen utelias että miten tämä tilanne tästä kehkeytyy. Olen toiveikas että menisi koko korona menojaan.


Koirastamme:

Eilen illalla koiramme ultrattiin ja häneltä löytyi kuin löytyikin pentuja masusta =) nyt toivotaan että kaikki menee hyvin, toisin kuin viimeksi.

 

Jos et vielä tiennyt, niin minulla on nykyään instagram tili :) sinne pääset tästä: lastenjahellan

Voit tulla seuraamaan, ja sinne jotain pientä extraakin välillä lisäilen. (eilen kerroin taaperon nla mitat ja koiran ultrasta, koiran kuvan kera, jonka tosin poistin, kun huomasin että ei nyt valokuvaus oikein ollut taaskaan mun juttu, kun koiralta puuttui korvat HAH HAH). Tervetuloa minun suureen seuraajajoukkoon =) Olen hyvin iloinen kaikista seuraajista, blogiani ig:ssä tällä hetkellä seuraa 6 ihmistä, joten hyvin mahtuu mukaan =)

Kommentit

  1. Jokainen oman tilanteensa mukaan :) Meillä ovat 3-vuotias ja eskari olleet koko ajan päivähoidossa, koska itselläni on ollut pari päivää viikossa työtä työpaikalla ja loput etänä koko korona-ajan. Lisäksi kommunikoin työssäni asiakkaiden kanssa asioista, joista minulla on vaitiolovelvollisuus, mikä ei oikein sovi yhteen 7-vuotiaan tarkkakorvaisen lapsen kanssa :D Toki oma ratkaisuni on mietityttänyt minua koko ajan, mutta eipä noita vaihtoehtoja kovin monta ollut. Onnea koiranpennuista, toivottavasti sujuu hyvin loppuun asti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaa! Joo 7v:t on kyllä NIIN tarkkakorvaisia😊💖

      Sepä. Kaikki omien tilanteiden mukaan ja niillä mennään😊 minulla se helppous kun kotiäitinä olen niin samat työt minulla tässä on oli 1, 2, 3 tai jotain siltä väliltä lapsia kotona.

      Kiitos onnitteluista. Nyt vaan toivotaan 💖

      Mukavaa loppuviikkoa teille!

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina:)