Ai että mua hävettää! ja omia edesottamuksia

Hei vaan sinulle=)

 


Muistatko sen ajan, kun olit teini ikäinen tai muutenkin kun asuit kotona? Minä muistan. Minulla oli muutama ihan kamalan nolo asia mitä häpesin ihan yli kaiken minun vanhempieni kanssa liikkuessa/heissä. Kerron muutaman ja mitä minä teen itse nykyään.


Kaupassa

Minua hävetti ihan kamalasti, kun menimme kauppaan ja meidän porukoilla oli kauppakassit. Voi että minua hävetti. Ne oli ihan tavalliset valko-puna-sini raidalliset,(näin syvälle mieleeni on porautunut ne kassit kuulkaas) ei edes mitenkään rähjäiset, ei räikeät, mutta minua hävetti. Aivan järkyttävää kun kassit kaivettiin ulos autosta ja auta armias jos kaikki ei mahtunut sinne kestokasseihin, niin jo löytyi käytetty muovipussi vanhempieni jommankumman takin taskusta. No… Mitäs minä teen nykyään? Minulla on ihan sama tapa, minulla on kestokassit ja jos ne jää kotiin minua harmittaa ihan vietävästi =) Minulla on myös kauppakori =) ja kasseissa on yleensä yksi ylimääräinen muovipussi siltä varalta, jos kaikki ei mahdukkaan.



Olen siis mennyt jopa hieman nextille levelille, jos minun vanhemmillani olisi ollut kauppakori, en olisi luultavasti poistunut autosta ulos ollenkaan =) Pikkuveljeni huoma
utti muutama kesä sitten minua tästä kauppakorista ja minun häpeästäni vanhempiani kohtaan teininä, kun lähti kanssani kauppaan ja iloisesti heiluttelin koria kun astelin kepeästi kauppaan. Yhdessä nauroimme että voi kun olisi porukat nyt näkemässä tämän =)


Retkellä/huvipuistoissa

Toinen oli sellainen, kun käytiin joka kesä huvipuistossa. Meillä oli aina isot kasat eväitä mukana, oli kylmälaukkuja, leipiä, pullia, mehuja, pizzoja ja kaikkea. Minua hävetti se ihan suunnattomasti, miksi emme voineet käydä vaikka syömässä jossain niin kuin normaalit ihmiset? Miksi teemme ison leiripaikan jonnekin ja alamme kaivelemaan eväitä niin että ulkopuolisetkin ihmettelivät että mikäs retkikunta se täällä oikein kokoontuu=)



Nyt ymmärrän. Olisiko vähän kallista käydä huvipuistossa sellaisella porukalla ja kaikki syömiset vielä ostaa siellä paikanpäällä? Mitä minä teen nykyään? Kun lähdemme reissuun, huvipuistoon tai minne vaan, niin minulla on kuulkaas eväät. On kylmälaukkua, on kahvit termarissa, on leipiä, mehuja hedelmiä, pizzoja =) Eikä muuten
hävetä enää ollenkaan.


Mikähän minussa on noloa?
Että sellaista. Mietin tässä vaan että mitähän minun lapset häpeävät minussa sekä isässään ja oivaltavatko ne sitten itse vanhempia ollessaan, että tapamme ei välttämättä ollut ihan huono. Ainakaan eväitä he eivät häpeä, se on heidän yksi reissujen kohokohta kun eväslaukut avataan=) Näin ne tavat siirtyvät ja minua jopa naurattaa nykyään, että miten ihmeessä olen edes hävennyt noita mainitsemiani asioita?



Mitä sinä häpesit, jota nykyään teet itse?

Minulla on muuten nykyään ig (tätä teinini varmaan häpeää =), mutta linkki sinne on tässä, lastenjahellan   tule ihmeessä seuraamaan kun taas seuraavan kerran kirjotan, niin sinne napsahtaa kivasti tieto sinullekin, että nyt tuli uutta luettavaa postauksen muodossa =)

Kommentit

  1. Hah, aika hauskoja muistoja! :D En kyllä nyt osaa yhtään sanoa, että mitä olen hävennyt...Pitää varmasti yrittää muistella. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentoinnista<3 kannattaa muistella nämä on ihan hauskoja kun muistaa mitä sitä silloin ajatteli ja miten kokee asiat tänä päivänä:)

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina:)