Helppo keksiohje ja olenko tulossa hulluksi

Herkkukeksejä
Hei sinulle uuteen viikkoon!

Eikäko mää vaan tässä mietiskelin, että olenko näinä hulluina aikoina tulossa itsekin hulluksi. =) Katsokaas, kun en tiiä mikä, mutta nautin tästä kotoilusta ja muuttuneesta arjesta niin kamalasti. Musta on kamalan kivaa kun kaikki paikat on kiinni ja pitää olla erakkona perheen kesken=) Saa tehdä näitä kotihommia ihan urakalla, vaikka se onkin ajoittain rankaa.

Minä olen sellainen ihminen joka kaipaa paljon tekemistä ja puuhaa, jotta en tylsisty, joten jos energisyyteni tuntuu ajoittain siltä että pitäisikö minunkin jaksaa, niin minuun ei kannata verrata =) Kaikkien ei tarvitse, ja minun kaikki kokkailut, ne tuottaa minulle mielihyvää, en suorita niitä.

Mietin että voisin tähän arjen pyöritykseen ottaa itselleni vähän avoimenyliopiston kurssiakin ja kuulkaas olen alkanut haaveilemaan ihan kamalasti (en nyt tällä hetkellä toteuttaakseni) vaan myöhemmin, että voisin avata kotioveni myös sijaislapsille. Olen ennenkin miettinyt tukiperheenä olemista, mutta haaveilen nyt jotenkin että voisin vaikka ihan sijaisäitikin olla. Vaikkakin olenhan hakenut kouluun, jossa haluan lastensuojelua lukea jne eli ei ihan nyt tämän lähi vuosien haave, vaan tuolla sitten kun on luettu sosinomiksi ja sillein.

Helppo ja hyvä keksiohje sinulle kas tässä (2 pellillistä):
Meidän perheen lempparipeli
170g voita
1,8dl fariinisokeria
0,75dl sokeria
1 kananmuna
1tl soodaa
2tl maizenaa
1tl vaniljasokeria
ripaus suolaa
2rkl kaakaojauhetta
4,5dl vehnäjauhoja
3rkl pikakahvijauhetta

Vatkaa sokerit ja pehmeä voi, lisää muna. Lisää kuivat aineet ja sekoita nopsaa. (leivo heti tai laita jääkaappiin hetkeksi), Tee pieniä palloja ja litistä ne kekseiksi, paista 175c 6min. Keksit tulee olla pehmeitä.

Arki alkakoot
Tänään olemme eskarin kanssa katsoneet monistenipusta tehtäviä, vein äsken miehen junalle, hän lähti taas reissuun, käytiin kaupan kautta, niin hän toi minulle suklaalevyn =) Onnea on syödä koko suklaalevy ihan itse =) Avaan sen illalla ja herkuttelen.

Illasta varmaan pelaillaan muutamat skipbot ja sitä rataa. Tsemppiä kaikkien arkeen ja ollaanhan kuulolla ja terveinä!

Tässä vielä viimeviikon ruokakuvia:


Tacomunakasrulla

Makkaramuussivuoka



Kommentit

  1. Minä myös nautin kokkailuista ja leipomista. Ruokaostokset menee, mutta muuten en viihdy kaupoissa yhtään. Kotoilu on mukavaa.




    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina:)