Viikon edukas ruokalista ja myötätuulia

Hei vaan.

Lihapulla-pastavuokaa
Minun positiivisuuteni on tullut takaisin. Olen semmoinen ihminen, että olen yleensä aina positiivari, mutta kun minulle tulee huono päivä, se on sitten todella huono päivä, mutta yleensä kun hetken siellä vihassani ja kiukussani ryven niin jaksan taas hymyillä =) Nyt taas hymyilyttää ja kerron kohta että miksi ja eipä oikein välttämättä edes syytä tarvita. Mieheni on joskus minulle sanonut että vaikka istuisin itsekseni pimeässä komerossa niin minulla olisi silti mukavaa =) Hän on oikeassa.

Ruokalistasta:
Viime kauppakassi postauksen aineet käytin näihin tämän postauksen ruokalistaan. Muutama muutos tapahtui. mm. yhden smoothien kohdalla oli kerrosjugrtti, joka oli eskarin mielestä kiva välipala =) Lohipastan lisäksi tein miehelle pienen lohikeiton, koska hän on kipeänä niin arvelin keiton uppoavan paremmin kuin pastan, ja näinhän se oli, tekin hyvää kipeälle kurkulle.

Miksi olen hyvällä tuulella:
No meillä on ollut todella touhukas viikko, olen lenkkeillyt ja olemme ulkoilleet erityisen paljon ja olen onnistunut leipomaan erityisen hyviä leipiä, niin sämpylää, ruisleipää kuin juurileipääkin. Oikein on saanut extra kehuja lapsilta ja laitoimme joulua niin että nyt on jouluvaloja ja koristeita, niin on kamalan mukavaa ja tunnelmallista täällä.

Kerrosjugurtti
Minä olen myös sulatellut sitä koulu pohdintaa ja mitä enempi sitä mietin niin sitä enemmän se tuntuu mukavalta idealta. Eihän minulla kiire sinne ole, mutta ajattelin hakea jo ensi keväänä. Jos en pääse, niin sitten jää muutamia kertoja kokeilla uudelleen =) Pakko minut on jossain kohti sisäänkin ottaa =) Olemme myös miehen kanssa saaneet juteltua joitakin asioita niin että on parempi fiilis.

Tupun tuvan Lihapulla-pasta vuoka
Se oli ihan äärettömän hyvää, ainut että tein jonkin verran muutoksia, kun meillä sattui olemaan aineksia sillein että muokkailin jonkin verran... mm. laitoin lihapulliin turkkilaista jugurttia ja parmesaania, tein itse tomaattikastikkeen mutin murskasta, pyreestä ja mausteista, laitoin aika reippaasti enemmän juustoa ja kerman sijasta käytin kaurakermaa... ja laitoin pastaa kolminkertaisen määrän ja siksi tietenkin enempi tomaattikastiketta jne. Mutta oli niin helppo ja nopea, että tulee varmasti jatkossakin tehtyä joko muokatusti tai tuolla ohjeella. (minun on toisinaan hankalaa seurata reseptiä pilkuntarkkaan, koska kun kokkaan olen hyvin hyvin suurpiirteinen ja inspiroidun kaikesta).
Ruokalista kas tässä

Sellaisia tänne. Seuraavalla viikolla ai että taas meillä on mukava ruokalista, yksi vähän erikoisempikin, mutta kirjoittelen siitä sitten taas tuonnempana. Huomenna me mennään kauppaan, tänään koitan jos mentäisiin kirjastoon, haluaisin vähän kurkata joitain opintokirjoja meinaamalleni alalle, (innostun aina aikalailla niin haluan ennakkoon tutustua asioihin jos inspiraatio tulee). No mutta kauppalista näyttää edukasta taas =) Tulkaa ihmeessä taas katsomaan mitä kauppakasseista oikein löytyy =)

Mukavaa viikonloppua sinulle =)

Kommentit

  1. Ihanaa, että innostuit lihapullapastasta. Minunkin pitää taas muistaa valmistaa tuota herkkua. Upeita muutoksia teit ruokaan.

    VastaaPoista
  2. Voi kiitos:) jo sinun alkuperäinen ohje näytti niin hyvälle että ei olisi välttämättä tarvinnut muokkauksia mutta minkäs luovuudelleen mahtaa :)ja kiitos itsellesi tosi kivasta reseptistä. Muillekin huomio että jos ei ole käynyt katsomassa niin suosittelen kurkkaamaan reseptin :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kommentti ilahduttaa aina:)