15 Kysymystä hiuksista-Haaste

Hei vaan.

Takkutukka luonnonlapsi =)
Olen nähnyt tätä haastetta täällä liikkuvan ja ensin mietin että en minä luonnonlapsi takkutukka tähän osallistu, mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin, taidan sittenkin kertoa tukastani, joka kuvassa on takussa, koska se on sitä usein enkä halunnut asiaa kaunistella =) Monet minulla huomaavatkin ensimmäisenä hulmuavan tukkani ja se on monen avaus keskusteluihin vierailta ihmisiltä.

1. Hiustyyppi
Karhea, paksu ja pitkä tukka, kuin hevosenjouhea

2. Missä käyt kampaajalla? Miten usein?
Tämä minua jopa ehkä vähän hävettää, mutta en oikeastaan käy kamapaajalla, tai jos käyn niin todella harvoin...Pitäisi käydä, myöhemmässä kysymyksessä selviää miksi.

3. Mitä hiuksillesi tehtiin viimeksi kampaajalla?
Tasattiin latvat ja leikattiin V-muotoon

4. Tukkajumalasi?
2000-luvun alkupuoliskon Shakira pitkän paksun tukkansa kanssa.

5. Lempikampaus
Minulla on niin paksu tukka, että siihen on hankalaa tehdä kampauksia tai jos on ollut jokin kovin korkea kampaus niin illasta kun kampauksen avaa, niin päänahka on niin kipeä että ei tosikaan... Joten vastaan tähän jonkin hyvin tavallisen ja tylsän tukka auki tai puoliponnari. Ranskalainen letti on aina kaunis, samaten kalanruotoletti tai nuttura eri variaatioilla, mutta ne kaikki on ongelmallisia päänahkaparalle.

6. Miten usein peset hiukset?
Pesen kerran max. kaksi viikossa. Enempi pesu kuivattaa turhaan päänahkaa.

7. Vakiohätäkampaus
Kaksi luotettavaa. löysälle sidottu letti tai sipulinuttura (osittainen ponnari, mikä se on nimeltään).

8.Millaisia hiustuotteita käytät?
Ihan perus shamppoo ja hoitoaine, missä on oliiviöljyä. Välillä innostun ja laitan hiusöljyä, toisinaan saatan laittaa lakkaa ja joskus vahaa, hyvin harvoin tulee sellaisia käytettyä kumminkaan.

9. Mikä hiustuote ei nappaa?
öö, no mitkään kovin kuluttavat, tai metallia sisältävät hiuskiinnitysjutut (hiuslenkit lähinnä) eikä oikeastaan suomalaiset sarjan tuotteet, koska niitä kokeilin viime kesänä siinä järvipesunpuhtauden mielikuva ajatuksella niin minun hiukseni muuttuivat niin lampaanimemän näköisiksi takkukasaksi että hermot meni. En enää koskaan kokeile tuota lapsuuden tuotetta.

10. Jäätävin hiustyylisi
Hahaha tähän on pakko vastata teinivuosien "hieno" kampaus, tuolloin haaveilin lyhyestä tukasta ja laitoin tukkaani monilla kymmenillä pinneillä isoksi harakanpesäksi takaraivolle... mahtoi olla näky. Mutta kyllä minä kouluun niin vaan menin usempaanotteeseen.

11. Syötkö ravinnelisää hiuksille?
En syö

12. Käytätkö tai oletko käyttänyt koskaan hiuslisäkkeitä?
En, minun ei ole ollut tarvis kun minulla on omasta takaa tukkaa paljon.

13. Hiuskatastrofi
HAH, olin päättänyt että en tästä puhele, mutta kerron nyt kumminkin. Laitoin viikolla viestiä sisaruksilleni joka meni näin: "Pitääkö olla huolissaan, jos menee hermot hiuksiin ja leikkaa itse tukkaansa niin, että keskeltä on paaaljon lyhyempi kun reunoilta ja sitten seisoo paikoillaan olohuoneessa, kun mies yrittää parturoida tukan suoraksi" :) Eli menneen viikon hiuskatastrofini oli, kun ajattelin että pikkuisen pätkäsen tuosta kun letillä on tukka niin latvaa napsasen tästä... Juu, minulla siis oli yli takapuolen vielä alkuviikosta tukka =). Mies totesi että:"Kaikkeen minä sinun kanssasi joudun" mutta onnistui parturoinnissa oikein hyvin=) Ja minulla on taas terve latva =)Kiitos miehelleni

14. Millä suoristat tai kiharrat
En suorista, kiharran kosteana letille laitolla, jolloin saaa nätit laineet

15. Hiusvinkki
Mielestäni tärkein ja kaiken a ja o on ravinto, monipuolinen hyvä ravinto. Se
on mielestäni tärkeämpi kun ne miljoonat purkit ja purnukat jotka lupaavat milloin mitäkin.

Kommentit